ПОЕЗІЯ
 Василь КОЖЕЛЯНКО
Зі збірки "Як учив Кожелянко Цзи"

 Тарас ГРИГОРЧУК
Чернече вино

 Анатолій ДНІСТРОВИЙ
In partibus barbarorum

 Іваф РИЦІБУХ
Ars poetica

РЕЦЕНЗІЇ
 Ігор БОНДАР-ТЕРЕЩЕНКО
Хмільна поезія дворів
(Юрко Позаяк. Шедеври. -- Ів.-Франківськ: поетична аґенція "Княжів", 1997. -- 96 с.)

  Ігор БОНДАР-ТЕРЕЩЕНКО
Епрзді
(Юрій Андрухович. Екзотичні птахи і рослини з додатком "Індія". Колекція віршів. -- Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1997. -- 112 с.)

 Ігор БОНДАР-ТЕРЕЩЕНКО
Орґазм на долоні
(Ярослав Довган. 1999: Вірші. -- Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1997. -- 36 с.)

 Олександр ГОРДОН
Прообраз прикарпатського університету
(Прообраз: літературно-мистецький альманах. 1998. Вип. 1. -- Івано-Франківськ, 1998. -- 139 с.)

 Євген БАРАН
Муеал: між салоном і третьою культурою
(Повернення деміургів / Плєрома. -- 1998. -- Ч. 3. Мала українська енциклопедія актуальної літератури. Упорядк. В. Єшкілєва, Ю. Андруховича. -- Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1998. -- 288 с.)

 Євген БАРАН
Не називай мене ніяк
(Тетяна Крижанівська. Смоковний сад: Поезія, проза / Передмова Герасим’юка. -- Київ, 1998. -- 90 с.)

ПЕРЕКЛАДИ
 Зі скрижалей французького відродження
Анрі БОД, Жан ПАСЕРА, Жан-Батіст ШАСІНЬЇ

 Рубен ДАРІО
Мексиканська леенда

 Болеслав ЛЕСЬМЯН
Зі збірки "Тінявий келих"

ПОЛЕМІКА
 Олег СОЛОВЕЙ
Ще раз про межі гри
(думки з приводу полеміки в "Критиці", числа 5-6)

 Ігор БОНДАР-ТЕРЕЩЕНКО
Базаре, ти?!
(Віра Агеєва. Хто боїться привиду матріархату? -- "Критика", 1999, ч. 5. В’ячеслав Медвідь. Поза межами гри. -- "Критика", 1999, ч. 6. Юрій Андрухович. Я не боюся привидів. -- "Критика", 1999, ч. 6.)

 Євген БАРАН
Станпслав? Фе-е... Ноу мен!

ПРОЗА
 Дмитро БІЛИЙ
Басаврюк-XX
(роман)

ЛІРИЧНИЙ ПОСТСКРИПТУМ
 Юрій БЕДРИК
Метафізика восени...
ПРО АВТОРІВ

 

КАЛЬМІЮС
головне меню
    
 [зміст номеру]  [бібліотека]  [галерея]  [зв'язки]  [гостьова книжка]  [форум]  [e-mail:]

Ігор БОНДАР-ТЕРЕЩЕНКО
Хмільна поезія дворів

(Юрко Позаяк. Шедеври. -- Ів.-Франківськ: поетична аґенція "Княжів", 1997. -- 96 с.)

"Боже мій, що сталося з міні-спідницями! -- бідкався, вийшовши з в’язниці, відомий ґанґстер Карліто Бриґанте. -- Де маріхуана? Всі сидять на кокаїні і танцюють те, що я не вмію, -- і це за якихось п’ять років!". Слід визнати, що йому ще пощастило.

Речі, про які пише Ю. Позаяк ув останній в часі збірці власних поезій "Шедеври", незнані тому поколінню, що читатиме її сьогодні. "Вам не пізнать щемке те щастя /уже ніколи і ніде/ Коли у тихій вечір пляшка/ По колу п’яних друзів йде", -- прикриться з недолі "кислотних" нащадків невипущений на волю колишній ґанґстер київських дворів. Минуло близько п’яти років з моменту з’яви першої і останньої книжки гурту "Пропала грамота", і його учасники Ю. Позаяк, С. Либонь та В. Недоступ тихо перемістилися в царину "Леґенд і мітів давньої Греції", себто стали неактуальні для друкування в журналі "Лель".

Вільно буде припустити, що разом з ними зникли портвейн "Аґдам" і кон’як "Арарат", цигарки "Казбек" і консерви "Завтрак туриста", але це буде неправдою. Оскільки всі ті п’янкі аксесуари віджилої епохи разом з відповідними пивними та чебуречними закладами навічно залишилися в молодечій поезії та прозі вісімдесятих років. Вони перестали смердіти милом, ментівкою та стукачами, і набрали запаху пекучої ностальґії.

...Нещодавно, проводжаючи львівских гостей фестивалю "Молоде вино", Ю. Позаяк намагався і собі поїхати до славного міста Лемберґа, тицяючи очманілій провідниці чи то цибулькову візитівку, а чи ще якийсь кавалок паперу. Мовляв, суто філософськи беручи: одним пасажиром більше, одним менше, -- чи не все одно? Подібна доконечна гостинність поета та його схильність до філософії одразу була розтлумачена присутнім при тому А. Кокотюхою, який на весь перон проголосив: "Старий, ну куди ти в такому стані попрешся?". Після чого провідниця відразу втратила інтерес як до поезії, так і до філософії, і, відвернувшись, буденно мовила: "Слєдующій!".

Авторові сих рядків і досі зі щирого серця шкода Ю. Позаяка, вокзал без нього одразу щось втратив. Не кажучи вже про Львів. Хоча, по суті, бути незрозумілим -- доля кожного філософа. Між тим, жити без філософії абсолютно неможливо. Щоби перебувати хоч в якійсь гармонії з пероном, провідницею та не знати навіщо потрібним Львовом -- обов’язково треба мати систему поглядів, ну як же інакше? І якщо запитати при тому людину, яка будь-що-будь прагне вирватися зі своїх привокзальних 80-их до якогось примарного львівського Майбуття, адже "ми стреміли і вірили", мовляв, до чого, власне, ви стреміли? -- відповідь буде така: "Щоби всі були щасливі...". Хоч про те, що це неможливо, нині знає кожна провідниця.


Hosted by uCoz