ПОЕЗІЯ
 Василь КОЖЕЛЯНКО
Зі збірки "Як учив Кожелянко Цзи"

 Тарас ГРИГОРЧУК
Чернече вино

 Анатолій ДНІСТРОВИЙ
In partibus barbarorum

 Іваф РИЦІБУХ
Ars poetica

РЕЦЕНЗІЇ
 Ігор БОНДАР-ТЕРЕЩЕНКО
Хмільна поезія дворів
(Юрко Позаяк. Шедеври. -- Ів.-Франківськ: поетична аґенція "Княжів", 1997. -- 96 с.)

  Ігор БОНДАР-ТЕРЕЩЕНКО
Епрзді
(Юрій Андрухович. Екзотичні птахи і рослини з додатком "Індія". Колекція віршів. -- Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1997. -- 112 с.)

 Ігор БОНДАР-ТЕРЕЩЕНКО
Орґазм на долоні
(Ярослав Довган. 1999: Вірші. -- Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1997. -- 36 с.)

 Олександр ГОРДОН
Прообраз прикарпатського університету
(Прообраз: літературно-мистецький альманах. 1998. Вип. 1. -- Івано-Франківськ, 1998. -- 139 с.)

 Євген БАРАН
Муеал: між салоном і третьою культурою
(Повернення деміургів / Плєрома. -- 1998. -- Ч. 3. Мала українська енциклопедія актуальної літератури. Упорядк. В. Єшкілєва, Ю. Андруховича. -- Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1998. -- 288 с.)

 Євген БАРАН
Не називай мене ніяк
(Тетяна Крижанівська. Смоковний сад: Поезія, проза / Передмова Герасим’юка. -- Київ, 1998. -- 90 с.)

ПЕРЕКЛАДИ
 Зі скрижалей французького відродження
Анрі БОД, Жан ПАСЕРА, Жан-Батіст ШАСІНЬЇ

 Рубен ДАРІО
Мексиканська леенда

 Болеслав ЛЕСЬМЯН
Зі збірки "Тінявий келих"

ПОЛЕМІКА
 Олег СОЛОВЕЙ
Ще раз про межі гри
(думки з приводу полеміки в "Критиці", числа 5-6)

 Ігор БОНДАР-ТЕРЕЩЕНКО
Базаре, ти?!
(Віра Агеєва. Хто боїться привиду матріархату? -- "Критика", 1999, ч. 5. В’ячеслав Медвідь. Поза межами гри. -- "Критика", 1999, ч. 6. Юрій Андрухович. Я не боюся привидів. -- "Критика", 1999, ч. 6.)

 Євген БАРАН
Станпслав? Фе-е... Ноу мен!

ПРОЗА
 Дмитро БІЛИЙ
Басаврюк-XX
(роман)

ЛІРИЧНИЙ ПОСТСКРИПТУМ
 Юрій БЕДРИК
Метафізика восени...
ПРО АВТОРІВ

 

КАЛЬМІЮС
головне меню
    
 [зміст номеру]  [бібліотека]  [галерея]  [зв'язки]  [гостьова книжка]  [форум]  [e-mail:]

Євген БАРАН
Муеал: між салоном і третьою культурою

(Повернення деміургів / Плєрома. -- 1998. -- Ч. 3. Мала українська енциклопедія актуальної літератури. Упорядк. В. Єшкілєва, Ю. Андруховича. -- Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1998. -- 288 с.)

Конспект одного уроку

Солунським братам і салонним лобам присвячується...

Сталося. Мала українська енциклопедія актуальної літератури, яка мала увінчати собою пам’ятник Станіславському феномену, з’явилася. Нарід терпляче чекав її появи і таки дочекався. І як звикле вшанував усіх героїв... бучмівською паузою і дефюнесівською гримасою. Герої, як і належиться, се стерпіли. Тут саме час назвати всіх поіменно: 1. Юрій Андрухович; 2. Роман Бончук; 3. Олег Гуцуляк; 4. Володимир Єшкілєв; 5. Юрій Іздрик; 6. Олександр Кац; 7. Олег Короташ; 8. Іван Лучук; 9. Галина Петросаняк; 10. Орест Щезняк. Зваживши, що двоє із поіменного списку швидше всього псевдоніми (№6; №10), се коло стає ще вужчим, ще ближчим стає їхній зв’язок з народом.

Передня стаття від редакції знімає потребу в усіх критичних закидах. Так само вона знімає потребу в серйозній розмові про МУЕАЛ. Нам залишається подякувати В. Єшкілєву як упоряднику Глосарійного корпусу і Ю. Андруховичу як упоряднику Хрестоматійного додатку.

На завершення три витяги із квазідовідника:

  1. Салон (французьк. salon, італійське salone -- великий зал). Наявність в літературному процесі ситуації, коли в межах певного дискурсу існує група авторитетів (письменників, мистецтвознавців), спроможна впливати на естетичні критерії літпроцесу та вибудовувати ієрархії естетичних, етичних, наукових принципів творення національних практик. (Автор статті: В. Єшкілєв).
  2. ... Незаперечним є той факт, що в межах українського літературного ПМ-дискурсу тільки Станіславський феномен набув якості Салону як продуцента естетичної літературної ієрархії. (Автор статті "Станіславський феномен" -- В. Єшкілєв).
  3. "Третя культура" -- явище аматорства, в літературознавстві використовується також термін "графоманство" (...), що має свою власну специфіку, яка не піддається аналізу з позицій професійного мистецтва і фольклору і не отримала чіткої концептуалізації як явище і поняття. "Третя культура" прагне "високого" мистецтва, залишаючись дилетантською, не досягаючи зрілості й цілісності творчості професіоналів (...). (Автор статті -- О. Гуцуляк).

Яко представник "третьої культури" я втішений, що нашого полку прибуло. Із виходом МУЕАЛ "третя культура" нарешті отримала взірець, на який їй, безперечно, потрібно орієнтуватися, щоби не опускатися нижче.


Hosted by uCoz